O všem, co hýbe mým světem

Mein Bild
Innsbruck, Tirol, Austria
"Co dosažením cílů získáte, není tolik důležité jako to, čím se v průběhu cesty k těmto cílům stanete."
~ Zig Zigar ~

"Nerozebírejte pořád, čeho všeho můžete jednou dosáhnout. Raději přemýšlejte, jak moc můžete milovat to, co právě teď děláte."
~ Leo Babauta ~

22. September 2010

Ták. Je skoro konec září a já mám dnešním dnem za sebou věškerý shon okolo shnánění kurzů, psaní zařazovacích testů, matrikulování a všeobecného všudečekání.

Protože je Tarragona na území Katalánska, bohužel, se zde mluví hlavně katalánsky a samozřejmě španělsky. Ano, přesně tak, nejsem z toho vůbec nadšená. Znamená to totiž, že všude jsou nápisy v katalánštině, noviny, časopisy, informační letáky, a tak se člověk bez ní prakticky vůbec neobejde. Přinejmenším mám teď ten dojem.

Katalánština se od španělštiny liší jak psaním, tak výslovností, někde míň a někde víc. Z catalá znám zatím jen pár slov pro denní potřebu, které si člověk snadno osvojí, jako třeba "adeu" a "molt bé"... je to prostě taková skoro-francouzština (a tak vzpomínám na Vás, milý pane učiteli Vorlíčku...).

Tedy po velmi důkladné rešerši nabízených kurzů jsem si vybrala konečně jeden.
Některé kurzy tu jsou sponzorované městem, že tomu ale povětšinou pak také odpovídá i kvalita výuky, jsem zjistila až o pár měsíců později, no, nebudu předbíhat...

Můj nový momentální plán na celý školní rok je už jasný:
třikrát a později dvakrát týdně kurz na EOI! Těším se na to!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Sleduj můj blog!

Translate

中文(简体) Português English (US) Français Deutsch Italiano 日本語 한국어 Русский Español
Follow Tak jdouc po cestě svojí . . .